Brabant Expres Reizen
Al meer dan 80 jaar de specialist voor busreizen en groepsreizen op maat!

Touringcarbedrijf
Brabant Expres

Stoelerij 2
4762 AN Zevenbergen
Postbus 136
4760 AC Zevenbergen

Telefoon Afd. Reizen:
088 – 50 60 310

Telefoon Afd. Busverhuur:
0168 – 330 700

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over de reis, bagage, touringcar of reservering? Lees dan hieronder of uw vraag er tussen staat. Indien uw vraag er niet tussen staat, verzoeken wij u vriendelijk uw vraag per e-mail te stellen aan info@brabantexpres.nl of telefonisch op nummer 0168 - 330 700.

Klik hieronder op de vraag om het antwoord te lezen. Het antwoord verschijnt eronder.

Algemeen

  • Kan ik een stoel in de touringcar reserveren?
    Als u een boeking heeft gemaakt garanderen wij voor de hoofdboeker en medeboeker de zitplaatsen bij elkaar, zonder extra kosten. 

    Heeft u een medische reden voor een specifieke zitplaats? Neem dan s.v.p. contact met ons op.

    Bij een groepsreis op maat is het reserveren van stoelen ook mogelijk. Informeer hiervoor s.v.p. bij uw contactpersoon.
  • Heeft Brabant Expres (Reizen) een afdeling gevonden voorwerpen?
    Ja. Indien u iets heeft verloren dan kunt u dit op de eerstvolgende werkdag aangeven (telefonisch/ e-mail - s.v.p. NIET ons noodnummer gebruiken. Dit is uitsluitend voor noodgevallen!). De gevonden voorwerpen worden 2 maanden bewaard. Daarna worden de gevonden/verloren spullen aan een goed doel geschonken.

Bagage

Boeking

  • Wat als mijn reis niet doorgaat wegens te weinig deelnemers?
    Wij bieden u altijd een alternatief. Dit kan een andere datum zijn, een andere reis of bestemming. Indien geen enkel alternatief voor u mogelijk is, dan krijgt u uiteraard uw geld terug.
  • Wanneer hoor ik of mijn reis doorgaat?
    Wij gaan ervan uit dat elke reis doorgaat en versturen ca. 1 week voor vertrek uw reispapieren. Daarmee bevestigen wij dat de reis doorgaat en bent u gelijk op de hoogte van de actuele vertrektijd, verblijfsgegevens etc.

     
  • Ik ben minderjarig. Kan ik dan wel reserveren?
    Ja! Je ontvangt na reservering een toestemmingsformulier die je ouders/ voogd in moeten vullen. Dit ingevulde document moet je aan ons mailen en 1 exemplaar neem je mee op reis.




    (m.u.v. bepaalde reizen)

Brexit

  • Wat u allemaal moet weten over de Brexit
    Veelgestelde vragen over douaneregels die vanaf 1 januari gelden bij terugkeer uit het Verenigd Koninkrijk
     
    Vanaf 1 januari 2021 gelden bij terugkeer uit het Verenigd Koninkrijk de douaneregels voor bestemmingen buiten de Europese Unie. Hoewel reizen momenteel wordt afgeraden, informeert de Nederlandse Douane reizigers wel over de nieuwe regels die vanaf 1 januari 2021 gelden voor reizen vanuit het VK. Uit een recente peiling onder 1.289 reizigers met affiniteit met het VK blijkt dat er nog veel onwetendheid is over de gewijzigde regels. Om reizigers te informeren, zet de Douane acht veelgestelde vragen van reizigers op een rij.
     
    1. Welke landen horen bij het Verenigd Koninkrijk?
    Landen die horen bij het VK zijn Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland.
     
    2. Welke douaneregels wijzigen per 1 januari 2021 voor eten en drinken?
    Zuivelproducten zoals Cheddar en clotted cream mogen na 1 januari 2021 niet meer mee terug naar Nederland. Ook niet als ze vacuüm verpakt zijn. Dat geldt ook voor alle vlees- en de meeste visproducten.
     
    3. Wat zijn de regels voor sigaretten en alcohol?
    Vanaf 1 januari 2021 mag je per persoon 1 liter sterke drank en 1 slof sigaretten onbelast meenemen naar Nederland. Wil je meer meenemen, dan betaal je daarover belasting.


    4. Wat houdt de 430-regel in?
    Wanneer aankopen samen duurder zijn dan € 430, betaal je daar bij terugkomst in Nederland belasting over. En reis je op de heen- of terugreis met € 10.000 of meer aan contant geld? Dan moet je hiervan aangifte doen bij de Douane.
     
    5. Verschillen de douaneregels per vervoersmiddel?
    Nee, de Nederlandse douaneregels zijn hetzelfde voor alle vervoersmiddelen. Hier krijg je mee te maken als je vanuit het VK met een directe verbinding naar Nederland reist. Dit kan per vliegtuig, ferry en met de trein.
     
    6. Mag mijn huisdier na 1 januari 2021 nog mee op vakantie naar het VK?
    Ja, ook na de overgangsperiode mag een hond, kat of fret mee op vakantie naar het VK. Houd er rekening mee dat de regels voor het meenemen van huisdieren waarschijnlijk wijzigen per 1 januari 2021. Houd hiervoor de website van de NVWA in de gaten en voorkom dat je huisdier in quarantaine wordt geplaatst. Ook mogen bepaalde hondenrassen zoals de pitbull terriër het VK niet in.
     
    7. Kan ik vanaf 1 januari 2021 met een ID-kaart naar het VK reizen?
    Reizen van en naar het VK met een ID-kaart wordt mogelijk uitgefaseerd in 2021. Een ID-kaart is dan niet langer geldig, je hebt een paspoort nodig.

    8. Waar staan de douaneregels die vanaf 1 januari gelden?
    Vanaf 1 januari komen de gewijzigde douaneregels in de Douane Reizen app. Hier kun je per onderwerp eenvoudig checken welke wat de regels zijn. Twijfel je alsnog? Deel je een vraag of foto dan via Facebook of Twitter met de Douane.
     
    Bereid je ruim voor een reis naar het Verenigd Koninkrijk voor en bezoek www.wijsopreis.nl of download de Douane Reizen app. En check voor de heenreis ook de douaneregels van het VK op: gov.uk/transition.
     

COVID-19 (Corona virus)

  • Ik heb een bus gehuurd of een reis geboekt. Wat nu?
    Wij verwijzen u graag naar de volgende pagina op onze website voor meer informatie: https://www.brabantexpres.nl/covid19

     
  • Ik heb een SGR Corona Voucher. Wat kan ik hiermee doen?
    U kunt de Voucher besteden op elke reis van Brabant Expres Reizen. Indien u een Voucher heeft gekregen en deze op een reis wilt inwisselen dan verzoeken wij u vriendelijk telefonisch contact op te nemen met onze afdeling reserveringen: 088- 50 60 310. 

    Voorwaarden Corona-voucher:
    -De Corona-voucher is 1 jaar geldig na uitgiftedatum. De datum van boeking van uw nieuwe reis dient dus binnen dit jaar te vallen, de reisdatum mag later zijn.
    -De voucher van Brabant Expres Reizen is alleen in te wisselen voor een nieuwe reis bij Brabant Expres Reizen.
    -Op de Corona-voucher is de garantieregeling van SGR van toepassing conform bestuursbesluit van 16 maart 2020.
    -Indien uw nieuwe reis goedkoper is, ontvangt u het verschil terug in een Corona-voucher.
    -Indien uw nieuwe reis een hogere prijs heeft, moet het verschil worden bijbetaald.
    -Het Corona-voucher komt op naam te staan van de hoofdboeker, is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar.

    Voor meer informatie en vragen over de SGR Corona Voucher kijkt u op: https://www.sgr.nl/news/sgr-en-anvr-corona-voucher-bij-annulering-of-omboeking/ 
  • Kan ik de Voucher weigeren?
    Ja, maar dit raden wij en de SGR met klem af.

    Wij adviseren u altijd de voucher te accepteren. De wettelijke termijn van terugbetaling (14 dagen) kan helaas nu niet worden gegarandeerd. Als uw reisovereenkomst is ontbonden door Brabant Expres Reizen wegens de COVID19 situatie en u weigert de voucher, dan kunt u geen aanspraak meer maken op de SGR regeling en bent u uw reissom kwijt bij financieel onvermogen van de reisorganisatie. 

Offerte

  • Waar is een vanaf prijs op gebaseerd bij groepen?
    Groepen zijn er in allerlei vormen; Van klein tot groot, reizend in verschillende periodes, vanaf verschillende vertrekpunten en naar diverse bestemmingen. En dit zijn slechts enkele variabelen waarbij ook rekening gehouden moet worden met partners (leveranciers). U zult begrijpen dat niet elke variabele te vertalen is naar een vaste prijs per persoon. Op onze website werken wij daarom, zoals elke reisorganisatie, met zgn. ‘vanaf prijzen’. Vraag gerust een offerte aan en laat u verrassen door scherpe prijzen én de beste service!
     

Reis

  • Welke route rijdt de bus naar mijn bestemming?
    Onze routes worden kort voor vertrek bepaald op basis van het aantal reizigers. De route kan dus per reis verschillen en kan telkens anders zijn.

    Brabant Expres Reizen is niet aansprakelijk voor eventuele parkeerkosten of onvoorziene situaties omtrent werkzaamheden etc. U bent zelf verantwoordelijk voor de voorbereiding van uw reis naar uw opstapplaats.

Reisdocumenten

  • Over welk reisdocument moet ik beschikken?
    U dient altijd in het bezit te zijn van een geldig paspoort of identiteitskaart. Zorg er s.v.p. voor dat u deze documenten altijd bij de hand hebt (in uw handbagage). Heeft u geen Nederlands reisdocument, dan dient u zelf bij de desbetreffende instanties te informeren of uw buitenlandse document een geldig reisdocument is naar het land van bestemming.  

    Wij adviseren u ook altijd een kopie van uw reisdocument mee te nemen (met daarop het woord 'KOPIE' geschreven. Mocht u onverhoopt uw reisdocument kwijtraken dan heeft u tenminste een kopie voor een aanvraag voor een eventueel nooddocument. 

    Voor sommige bestemmingen kan het noodzakelijk zijn dat uw reisdocument bij aankomst of terugkeer in Nederland nog enkele maanden geldig is. Wij adviseren u hierover tijdig maar bent u zelf verantwoordelijk voor de juiste informatie. Deze kunt u vinden op o.a. visum.nl. 

Touringcar

  • Met wat voor touringcar ga ik op reis?
    Brabant Expres Reizen heeft een eigen, moderne vloot met luxe touringcars. Al onze touringcars beschikken over een bar, TV/DVD installatie, toilet en airconditioning.

    Daarnaast heeft elke touringcar luchtvering om uw reis zo comfortabel mogelijk te laten verlopen, gordels, dubbele beglazing, verstelbare rugleuningen én voetsteunen.